2% din impozitul pe venit pentru Asociația Profesionala de Mediere Pro Pact.

Suntem în perioada anului în care fiecare cetățean își poate valorifica dreptul de a sprijini financiar un ONG, fără să-l coste nimic, prin sistemul 2%.

Poți dirija o parte din impozitul tău pe venit către un ONG care desfășoară o activitate utilă societații și pe care dorești să-l încurajezi.

Nu este vorba doar de a da o sumă de bani, ci și de un vot de încredere pe care îl acorzi acestuia.

Am fi recunoscatori dacă anul acesta, indiferent ca ești sau nu mediator, ai alege Asociația Profesională de Mediere Pro Pact.

Îți oferim câteva motive să o faci:

Asociația noastra este o organizație neguvernamentală, non-profit și apolitica, care susține promovarea, sprijinirea, studiul și practica medierii.

Valorile pe care le promovam sunt strâns legate de principiile medierii și profesiei de mediator, între care regăsim dialogul, neutralitatea, imparțialitatea, acceptarea diversității și a egalității de șanse.

Obiectivul nostru principal este popularizarea medierii ca modalitate de rezolvare amiabilă a conflictelor și ca alternativă la justiția clasică. În cei aproape șase ani de activitate, am încercat prin forțe proprii sa aducem la cunoștința publicului larg și instituțiilor private sau de stat avantajele pe care medierea le poate oferi comparativ cu instanța de judecată.

Ne dorim și ne propunem să contribuim la transformarea modului în care societatea româneasca administrează și rezolvă conflictele dintre cetățenii săi.

Un alt obiectiv important al organizației noastre ține de promovarea profesiei de mediator și recunoașterea rolului deosebit, din punct de vedere social, pe care aceasta îl deține într-un stat de drept modern.

Deși medierea a apărut în România în jurul anului 2000 iar profesia de mediator prin Legea nr.192/2006, încă este nevoie de timp și resurse pentru ca acestea sa-și facă loc în societatea noastră.

În anul 2017 acțiunile principale ale Asociației Profesională de Mediere Pro Pact au următoarele obiective principale:

- inițierea demersurilor în vederea elaborării și adoptării unui nou proiect de modificare și corelare a Legii nr.192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator;

- participarea la activități cu caracter de voluntariat în beneficiul comunităților;

- susținerea și apărarea drepturilor și intereselor mediatorilor în relația cu Consiliul de mediere și alte instituții.

Mai jos sunt enumerați pașii pe care trebuie să-i urmezi dacă dorești să ne sprijini:

Pentru cei care au obtinut doar venituri din salarii sau asimilate salariilor (indemnizații de administratori, directori, asociați unici etc.):

  1. Descărcați Formularul pentru Cererea 230. Este deja completat cu datele Asociatiei Profesionale de Mediere Pro Pact.
  2. Completați pe calculator datele de identificare a contribuabilului: nume, inițiala tatalui, prenume, CNP, adresa de domiciliu (conform cu cartea de identitate), e-mail, telefon. Suma directionată prin sistemul 2% nu trebuie completată, va fi calculata de organul fiscal.
  3. Dacă aveți semnatura electronică: urmati procedura de semnare și depunere online la e-guvernare.ro.
  4. Daca nu aveți semnatură electronică: tipariți formularul, semnați-l si depuneți-l la registratura administrației financiare de care aparțineți.

 

Pentru cei care au realizat venituri din alte surse:

Cei care au realizat venituri din alte surse (PFA, profesii liberale, chirii, câstiguri din investitii, drepturi de autor, activități agricole etc.), trebuie sa depună la administratia financiară o declarație privind veniturile pe care le-au realizat în anul anterior. Pe respectivul formular, într-o rubrică separată, se pot directiona cei 2% din impozitul datorat:

  1. Descarcati Formularul pentru Declaratia 200. Este deja completat cu datele Asociației Profesionale de Mediere Pro Pact
  2. Completați formularul pe calculator, după caz. Anexați documentele care justifică veniturile realizate. Suma directionată prin sistemul 2% nu trebuie completată, va fi calculată de organul fiscal.
  3. Dacă aveti semnatură electronică: urmați procedura de semnare și depunere online la e-guvernare.ro.
  4. Dacă nu aveți semnatură electronică: tipariți formularul, semnați-l si depuneți-l la registratura administrației financiare de care aparțineți.

 

Dacă îți este mai comod, poți să trimiți formularul prin poștă ca scrisoare recomandată cu confirmare de primire, pe adresa Administrației Fiscale. Adresele agențiilor fiscale sunt disponibile pe site-ul ANAF.

Daca dorești să ne sprijini, te rugăm sa recomanzi această pagina cât mai multor persoane.

Îți mulțumim!

Asociația Profesională de Mediere Pro Pact


Dă mai departe